Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 20 december 2010

Dubbel magont

Hej på er!



Är riktigt sur på mig själv, fast mest på den bacillusk som letat sig in i systemet. Jag mådde faktiskt bra igår morse. Tror jag. Tankens kraft. Mind over matter.

Mår inte bra nu. Mår illa. Men är hungrig.

Har dessutom eventuellt en liten knipa på jobbet som jag har magont över. Får jag bara rätt svar så kryper jag dubbelvikt härifrån hem till soffan och filten. Vill inte be om hjälp, det är mitt ansvar att fixa detta. Frihet under ansvar och om jag åtnjutit frihetsdelen i mitt jobb så är det ansvarsdelen som gör sig påmind nu. Dålig timing.



Men jag har iallafall snört om mina träningsskor med de här fina skosnörena jag fick från Sophia. Fina Sophia som varit med Läkare utan Gränser som logistiker i Islamabad och jobbat med översvämningskatastrofen i Pakistan. Det är Nike som teamat upp med the Global Fund för att stödja kampen mot Aids i Afrika genom att sälja skosnören i läckert röd färg. Mina dojor ser galet roliga ut nu!

Dagens hälsotips blir att ta sätta ett alarm på telefonen eller dylikt en stund på dagen, då du brukar vara som mest stressad, och andas djupt i 2 minuter. Stooora djupa andetag in genom näsan, låt magen svälla åt alla håll, och sjunka in på utandning. Det botar den mesta stress- eller trubbar av den iallafall. Känn hur axlarna slappnar av. Det är bara två minuter- men testa att göra det fler gånger då du finner dig i en situation där du inte kan göra något åt saken. Pendeltågsperronger och köer i affärer ligger ju nära till hands.

Jag kör benhårt på detta idag eftersom jag känner mig nervös och stressad över den här saken på jobbet. Jag vet att det kommer lösa sig på ett och annat sätt men att göra folk besvikna när det beror på missförstånd är bland det värsta jag vet. Det är en fin balans mellan att ta sitt jobb på största allvar och ge allt, och samtidigt ha distans till att det handlar om siffror.

Ha en fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar