Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

söndag 19 december 2010

veckans träning- och nästa

Stående inlägg.

Denna vecka var måndagens pass i särklass det bästa på länge.

5,5 km löp från jobbet. Styrkecirkel på gymet som kändes ända tills torsdag.
Torsdag morgon- morgonjobb på 35-40 minuter
Fredag: Sliriga mysiga backintervaller 8 x 1min o 40 sek cirka med 10 min upp o ner jogg.
Och så skidor 1,5 timme idag på relativt tom mage.

Är inte nöjd med kvaliteten på löppassen. Vad göra? Vad stoppar mig? Jo jag lägger mig för sent. Det är ett magiskt fönster där någonstans vid 22.00 snåret, somnar jag då är jag utvilad. De mornar jag är ledig och ska träna såsar jag gärna runt och hinner bli hungrig. Planen är att lägga mig tidigare och läsa (något jag ändå saknar) och sen försöka vara bättre att komma ut i tid på morgonen.

Den här veckan blir det styrka imorgon om jag mår bra. Jag vet inte vad det är som pågår i magen men det känns inte helt stabilt. Ska krypa ned i svalt vädrat sovrum med söndags-DN snart. Inte ens sugen på Riesen och att göra Rocky Road.
Har bara tusen saker att förbereda varje söndag för att måndagen ska bli smidig för Ebba, mig, den som hämtar henne på dagis vilket jag har hjälp med på måndagar. Dagissaker, matlådor till mig, middag till Ebba och mormor/farmor. Träningskläder och en massa att göra påminnelser till jobbet. Och allt det andra man ändå måste bara få gjort. Tvätt, plock städ. Mycket logistik. Ibland är det en dataväska, en träningsväska, en dagisväska och ett lass med sopor samt Ebba plus vagn som ska iväg på måndagmornar. Man får bara garva åt det!

Så förutom styrkepass imorgon så tänkte jag försöka jogga tidigt onsdag, och göra det jag känner för dagen innan julafton- kan bli skidor kan bli gymet. Sen i julklapp till mig själv - skidor eller löp tidigt juldagen. En typ av julotta! :)

Det blir mer riktad träning efter jul. Jag gillar att se effekt av träningen och tycker kroppen svarar bra- speciellt på styrketräning vilket är intressant! Men ibland är det så mycket annat som tar tid och energi och då måste träningen ha en sån dynamisk och harmonisk del i ens liv att den blir enkom en tid för avkoppling utan prestation. Så har det varit nu och då börjar jag längta efter att träna hårdare igen. Helt sunt och naturligt.

Hoppas du har en bra plan för hur du ska få tid för dig själv under den julledighet jag hoppas du ska ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar