Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

söndag 26 december 2010

Jullovsmys i bilder

Jag har massor i huvudet att skriva om men det ska få landa. Röras om och sorteras lite. Självklart handlar det om tankar inför 2011. Jag njuter av ledigheten i Värmland. Har ingen jobbdator och jobbtelen är avstängd. Inga tankar på jobb rent konkret men tankar om var jag är på väg där finns i bakhuvet och jobbar för sig självt. Jag vill göra allting med hjärtat, och arbete med biståndsgranskning, revision av ideella organisationer och konsultation för dessa ligger mig varmt om hjärtat.
Solbacka i solnedgång- sååå rogivande!

Vi kom hit igår och jag byter snabbt om till raggsockar och långkalsonger. Låter gärna håret bli fett och rör inte hårborste eller smink. Dricker gott kaffe och blir väldigt bortskämd av faster. Sover i sköna Dux-sängar i en värld inbäddad i snö, rådjur, harar och rävar. Skogen, åkern, sjön omsluter huset och lugnet går inte att fly ifrån. Ebba stortrivs och älskar att titta efter rådjuren som får mat utanför. Eller "jåjuj" som de heter.
Varvar ned, sorterar sånt som hänt. Laddar batterierna. Trampar runt i mina pensionerade Asics GT som jag sprang Sthlm maraton 2003 i och eftersom det var här jag genomförde lejonparten av träningen inför maran med intervallpass från Karlskoga ut hit med reflexstoplar som mått. Tidiga becksvarta morgonpass kl 0515 med älgarnas brak i skogen som sällskap.
Funderar på mål för 2011 utan att ta dem i ord eller skriva ned dem. Kontemplerar utan prestation och krav. Bara känner vartåt det barkar, vartåt hjärtat slår.
Identifierar de områden där jag vill att det ska gå bra. Familjelivet och vännerna, min hälsa, mitt jobb, mina träningsutmaningar. Vad är bra, vad saknar jag, hur blir det bättre? Vad måste jag göra snart för att vara på väg dit? Mycket är bra, allt kan bli bättre.
Just nu landar jag i det som är bra och njuter av det. Om ett tag formulerar jag dem. Och gör en plan för hur jag ska nå dit. Mest är det träningsmålen som behöver planeras, och för det ändamålet har jag idag införskaffat ICA's kalender för 2011 som jag tycker är bra och överskådlig och säljs för Barncancerfonden.
Vad har du för områden i ditt liv? Vad vill du med dem? Fundera!

Ja jag var tomte på julafton. Min lilla nissa var lite för ostrukturerad.
Självklart har jag bildbevis för min julaftonsjogg!





Idag var det långpasspremiär. Jag längtade och gruvade mig. Jag vill och brukar kunna njuta upp till 2 mil. Men visste att jag inte kört så många pass över 15 km på länge. Förberedde mig med gröt, proteinshake, apelsin, stor mugg kaffe och lek med Ebba. -6 grader på termometern, lite vind. Hade snöat så det var lite pulsigt. Satte av längs väg 236 in mot Karlskoga och sprang i bilspåren för fäste. Första 7 km avverkades på lugna stadiga 42 minuter. Svängde av in på en mindre väg med packad snö. Oh yeah. Bara jag, inga bilar. Lugn och tyst värmländsk snötyngd vinterskog. Spår av älgar. Gick några meter och drack honungsvatten, vanligt vatten, tog några russin. 15 km på 1.28. Lite tungt i benen nu men det berodde på att det var lite oplogat. Mötte två islandshästar med ryttare. Sista 5 km är genom riktigt trollskog, backigt och kurvigt. Trött men snart hemma! 19 km på tiden nedan, kalorierna kan ni strunta i för pulsen reggades inte förrän sista 20 min ca. Tror snittpulsen ska vara mer 155 el nåt. Kändes så.

Bra känsla nu. Som vanligt- mer vill ha mer. Blir mer träningssugen. Underbart! Imorgon blir det eventuellt lite vedklyvning på schemat.

Hoppas ni njuter av gott sällskap, snö och god mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar