Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

söndag 12 juni 2011

drömmer sig bort

gör jag när jag inte står ut med det här satans skattepusslandet längre. d äckla rera borde det heta.

Jag drömmer om att träna. Fast jag gjorde det igår och med finfint sällskap o allt.

Det var jättekul att hjälpa till hos Running Swedens Lidingö Kickoff. Vi tränade backar i Liljanskogen, blev drillade av Fredrik och sen var det föreläsning med Mustafa Mohamed men då var jag tvungen att åka till siffrorna. Supertrevliga människor och väldigt matnyttigt- rekommenderar verkligen att vara med! Att både få hjälpa till- och bli hjälpt det är grejer det!

Jag verkligen längtar efter att träna hårt men den här veckan är det jobb jobb jobb.

Jag går in i workmode nu det är 3 dagar tills deklarationssatarna ska vara inne. Sen måste jag beta av allt som jag sagt " jag gör det sen" till. SEN ska jag träna. Omigod vad jag ska träna det ska spruta mjölksyra och endorfiner. Jag känner mig så seg och degig men varje timme nu är ledighet i sommar.

Dagens schema:

fick sovmorgon till 0615 av Ebba- tack! Packa, stöka göra iordning middag till Ebba o mormor ( vi har induktionshäll som varken hennes mormor eller farmor gillar), lämna på dagis 07.30.
08.00- lunch mail jobb jobb jobb, satans förbannade blanketter och ändringar som får följdändringar så får man skriva ut allt igen. VARFÖR håller jag på med det här?
lunch- 15.00 Kundmöte för att gå igenom en deklaration och skicka iväg den. Katsching. Mer jobb.
15.00 Sponsormöte med Lidingöloppet
16.00 Föreläsning med Mustafa Mohamed.
16.40 Träning med Mustafa :)
18.00 Hemma- äta, mysa, leka, natta.
19.45 Jobb
21.30 isäng för 10 minuter stretch o yoga, och några minuter i böckernas värld där jag bara kopplar bort allt och låter någon annan sätta ord och känslor på saker och sen somna gott.

Vad är problemet? Jobba mycket några dagar? What's new liksom? Ja men jag är så fruktansvärt allergisk mot att jobbet tar över livet. Det här är den bästa tiden på året, jag tycker det känns regelvidrigt att göra avkall på det viktigaste i livet ens 3-4 dagar. De uppgifter jag gör just nu är inte så stimulerande. Jag håller på att ställa om till mer av arbetsuppgifter där jag brinner för kunden och dess verksamhet men har några slaskande energitjuvar som jag inte blivit av med och de drar ned mitt humör något fruktansvärt just nu.


Vill ha: en assistent som kan fixa allt idag- min lunch, gå och laga min iphone, ringa försäkringsbolaget.


Surar på: Sladdar som trasslar- har vi åkt till månen men inte kommit så långt att alla sladdar dras ihop när de inte används? och tunnelbanor som tvärnitar - hur svårt är det att köra ett tåg mjukt på en jäkla räls? OCh att min STORA temugg efter 4 år i trogen tjänst gått i kras. Det var nog mest mitt fel iofs...


Längtar till: Onsdag kväll 23.59 då allt måste vara klart.



Ha en fin måndag! Bukandas! :)

1 kommentar:

  1. Bit ihop! Allt har ett slut, även deklarationshelveten! :)

    SvaraRadera