Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 27 juni 2011

Sommarmåndag

Skotty är med på jobbet


Semesterfeeling


SAKNAR!!!!!







Hej på er!


Sista veckan innan långledigt var det här men tyvärr ca 80 timmars jobb på agendan. Hur göra? Jag är ju så fruktansvärt dålig på att jobba över- jag vill jobba, absolut! Men efter klockan 4 vill jag träna, bada, läsa, lyssna på musik, umgås och n j u t a! För jobb- kan man allt som oftast skjuta på tills imorgon.


Jag vägrar stressa, så jobbet går i snigelfart känns det som.

24 km är tydligen inte långpass längre. För efter långpass brukar jag behöva vila en dag. Idag var benen ok att springa med. Inte hitta på sattyg, men funkade. Jag började med att cykla till jobbet. För att vara anti-cyklist är jag väldigt chummy med en tvåhjulad sak nu. Skotty sover med mig, följer med till jobbet, står bakom när jag jobbar, åker med hem och in i lägenheten.

Rullade på bra in till S:t Eriksplan.

Sen var jag hjälptränare i mellangruppen på jobbet. Det var skönt att bara jogga idag. Fokusera på att springa lätt och peppa.

Men sen skulle jag cykla hem. Och blev det tävling. Det var jag och två grabbar på räcer. Satan vilka snygga vader de hade. Stackarna! De trodde nog att de bara var på väg hem från jobbet. Fast de var tvungna att cykla om mig. Båda två. Jag låg och smög (på behörigt avstånd) tills vi kom till en backe. klev mina lår ut ur skuggan och bara malde förbi dem. Bara åt upp dem. De hade inte en suck! Ha!

Jag har rekat med cykelNiclas på jobbet att man ska ha ca 90 tramp per minut. Man får inte ha kompressionsstrumpor och Sara säger att man ska ha likadan vattenflaska uppe o nere om man har två.

Det är mycket "regler" i cykling. Jag ser med nöje fram emot att bryta dem. Funderar på att ha en ringklocka som ser ut som en nyckelpiga och en rosa o en turkos vattenflaska.

Imorgon är det simning som gäller. Det är iallafall varmt i luften. Jag har badmössa och egna simglasögon. Ska bli riktigt roligt!









2 kommentarer:

  1. Om jag hade en racer skulle jag också bryta mot massa "regler"! bara för att liksom :)

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag tror att strumpregeln är den strängaste av dem alla, gud förbjude att du har höga strumpor! ;)

    SvaraRadera