Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 3 juni 2011

Vad händer...






När du tänker på något roligt?



Du ler!



Vad händer när du ler mot någon? De ler! Osv osv..



Vad händer när du tänker på något ledsamt och sorgligt? Du blir ledsen.


Vad händer när du andas djupt?




Du slappnar av.




Vad händer när du blir skrämd?



Du spänner dig.



Vad händer när du blir rädd? Du ryser.



Vad händer när du tänker på god mat?



Det vattnas i munnen.



Vad händer när du lyssnar på bra musik?



Du vill dansa.



Vad händer när du tänker att du inte kan?



Du kan inte.



Vad händer när du tänker att du försöker? Att du kan?




Du. Kan.


Är på landet. Men det är mer som ett andra hem för här har jag varit jämt sen jag föddes. Pulsen går ned ännu mer. Vi har skogen som grannar åt 2 håll, en åker med sjö som bakgrund åt ett och ett annat hus en bit bort. En ladugård. 1,6 mil till Karlskoga. 1 minut till barfota i gräset med Ebba. Vi har tvättat utemöbler och gjort solhälsningen. Ebba har lite problem med kobran men är duktig på hunden! Jag kommer inte stå ut med att inte iallafall jogga nu när jag är i paradiset så det kommer bli en prestationslös tur minst. Långt långt under tröskelfarter och 80% puls. Långt ifrån intervaller och backar och sattyg.


Bara jag. Utan musik. Utan GPS. Fötterna i barfotaskorna. Frisk luft. Hög luft. Stor andning. Fält och ängar. Enkelt.


Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar