Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 14 april 2011

Blodgivare och forskningsperson- idag!

Hej på er!





Solen skiner köp kaniner!

Kort inlägg men jag är så stolt över mig själv:

1) Jag har nu anmält mig som blodgivare så väntar på kallelse. Spännande- får se om jag kan yogaandas igenom processen...

2) Jag är anmäld till ett forskningsprojekt som drivs av 6 av våra största universitet i Sverige och deras forskningsfakulteter. Det kommer bli Sveriges största befolkningsstudie och syftar till att reda ut hur gener, livsstil och omgivning påverkar hälsan.
Som tack får man lite koll på sin hälsa genom att det tas urin och blodprov, vikt, längd, BMI (som brukar visa att jag är lite trind----så det bryr jag mig inte om) och man får regelbundna hälsokoller vart 5e år.
Läs mer här- om LifeGene.
Rackarns- det blir nålstick redan idag alltså! :). Jag som har lite obehagliga sjukdomar i släkten är mer än nyfiken. Men hur jag mår- det vet jag ju bäst själv. TOPPEN!

Hur mår ni? :).


Jag har också en ny ide angående jobbet. Watch this space.

Gör detta till en riktig kalastorsdag nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar