Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 8 april 2011

Countdown- tack o lov!

Håret stylat men resten då?


Vilken mysig dag! :) Hängde hemma med Ebba, tog oss in till jobbet, åt lunch med 5 toppentjejer- 4 kollegor och så Ebba, som efter ett tag ledsnade och vrålade så hela restaurangen tystnade...tack tjejer för hjälpen. :)

Hämtade mitt snygga pannband och pulsband.

Tog oss tillbaks till Sumpan . Lämnade Ebba till sin far. Gick till Sundbybergs Hälsocenter för min naprapattid. Pia är fantastisk! Så klockrent hon såg precis vad det är jag gör, som blir fel och manifesterar sig. Fick en riktig genomkörare och kände mig så i balans att jag knappt ville röra mig sen. Så vad göra då? Pedikyr? Tja fast får man rabatt när man bara har 7 tånaglar? Nä!

Gick till bästa Linda på salong Hårfin.Som magiskt nog hade tid just då!

Där jag inte varit på 7 månader konstaterade vi och fick lite bassning för att jag klippt topparna med papperssax..but what's a mum to do ibland liksom.


Så blev piffad och läste det senaste skvallret. Tänk att jag aldrig tänker på hur jag ser ut, så negativt som när jag tittar i DAM eller Se och HÖr eller vad de heter. Slog ihop dem istället. Linda missförstod mig och trodde jag skulle på fin middag så stylade mitt hår- gulle henne.


Jag skulle ju hem! Och äta spag-bol och ett paket cocostoppar och baka Runes energikakor (läs knäck med havregryn). Men blev blåbärsmuffin med proteinpulver. Tokgott. Protein kommer in i bilden på längre lopp- ingen utvecklad förklaring mer än så.


Men jag ger mig in i matlagning och bakning med djärvhet, precis som jag gör i allt annat och recept det är visst för någon annan det så såhär blev de. Det började lukta bränt och frågade Ebba hur länge de varit inne, som för att ha någon att skylla på men ingen vettig tidsuppfattning var där att hämta. Goda är de iaf. Det är blåbärspaj i muffinsform till vänster! :)


Nu var det det där med packningen...det ska jag ta itu med nu. Skriva upp en plan för vätskeintag ( vatten, resorb och sportdryck och det bästa- KAFFE! :)). Kolla igenom PM'et och stoppa allt i väska. Ladda iphone och Garmin. Lyssnar på Kate Bush och Foo Fighters.


Hörs imorgon-:) Ha en fin kväll! TACK för att du läser och peppar- bara genom att läsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar