Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 18 april 2011

Solen skiner

Barfotalöpning mellan Taghazout och Banana Village- Marocko jan 2011

Jippi! Får man väl sammanfatta det. Var just nere vid mötesplatsen för vår träning. Var tråkigt att jag missade Running Swedens långpass igår- Peter berättade att de sprungit utåt mitt håll så jag hade kunnat haka på- undra om mitt knä kajkat ur då?
Grattis till Rubin också som kammade hem segern på 8 km M35 i helgen på TerrängSM. Andreas från Access Rehab tog en titt på mitt kä. Eller nä- han ryckte i det. Åt alla håll och kanter och det gjorde bara ont en gång! Helt ärligt! Och vet ni vad han säger- jag får testa att jogga imorgon :). Me like. Det är inte säkert vad det är men något runt ledband och menisk- odefinierat men kan inte vara så farligt eftersom det inte gör ont nu. Phu.


Vad har jag lärt mig av detta?

1) Inte skippa löpstyrkan.

2) Inte tro att jag pallar hur mkt som helst.

3) Vara ännu mer tacksam att jag är så oskadad som jag är.


Förra veckas träning och denna Ja förra veckan blev alltså: lätt jogg måndag, ca 6 km. Intervaller 300 m x 10 onsdag. Ett väldigt bra pass med Rubin- men dåligt av mig fredag. Ett 10 km bra löppass och 5 km promenad söndag.

Veckans träning:

Vila måndag Lätt jogg tisdag för att testa. Styrka- bål rygg ben.

Onsdag Lätt jogg el löpning 6-8 km

Fredag: Backintervaller- 2 min x 10 stycken. Kräkjobbigt men inte så slitigt på kroppen eftersom jag kör rätt lågt tempo och gåjoggar ned.

Söndag: Långpass 20 km eller mer. Allt beroende på knäet. Drar ner på träningen under påsk för att verkligen låta alla tvivel om överbelastning lägga sig. Jag kan blåsa på nästa vecka istället. Kratta och gosa med Ebba och elda på landet.


Det är 19 dagar till Kungsholmen Runt. Jag behöver inte alls lika lång nedvarvning inför det som inför TEC. Så kan köra på med kvalitetspass närmare än innan- räknar med fram till 7-8 dagar innan. Och sen ett kort pass med fart för att den här sega kroppen ska fatta. Svårt att se det här med 21 km på 1.45. Mer 1.50. Det skulle vara 5.20 tempo och det tempot gillar jag. Igår gillade jag det i en mil. I terräng. Så det borde funka på asfalt om alla bara flyttar på sig när jag kommer :).

Phu. Inga skador nu. Men väntar med anmälan till Jättelångt. Ha en fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar