Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 7 april 2011

Om 2 dagar...

Har ni sett min flygande matta jag har? Powerfrukost på jobbet

med hemmagjord musli med tranbär linfrön och valnötter.



.....har jag sprungit en timme! :)




Jag har lagt en till mental pepp-punkt: Att jag fick en plats till loppet fast det var fullt! Att jag sa att jag ska ta lite plats men sprida glädje.


Idag är det långpanna som gäller på jobbet. Ska beta av lite på att-göra-listan, äta god stor buffélunch på vår restaurang i Bonnierhuset och skvallra med fina Sofia. Dricka ordentligt.

Mina ben känns lite stumma, vet att det är för jag fuskat lite med stretching så imorgon blir det ett kombinerat yoga-meditation-vanlig hederlig stretch- pass.


Jag stretchar ut de stora musklerna i benen och rumpan, bäckenet. Magen, ryggen. Gör andningsövningar som jobbar med lungorna till max. Mediterar "in" mina bilder som jag tar till när det blir jobbigt. Tänker mig tempot, och de 5 varven.


Mina idoler- Mia och Miranda- ska springa 16 varv. De laddar på sina sätt. De får ju ladda lite mer liksom- 3 gånger mer ungefär. Deras 16 mil- hjälper mig. För jag kan tänka att jag bara ska springa 5 varv- och de 11 till, så vad har jag att vara nervös för? :).

De måste tänka på utrustning som håller i över ett dygn, filtar, pannlampor etc. Säkerhet är A och O när man ger kroppen en sån utmaning. Jag skriver ger inte utsätter . För du får så mycket ut av det.


Dagens i-lands problem är att jag noterar att jag nog kommer ha två klockor på armen på lördag, och ett pulsband. Snark. Garmins pulsband kostar 800 kr enligt Runnersstore. Jag har inte riktigt de pengarna att lägga på det för nya skor ska införskaffas snart så, det blir Polar för pulsen, och Garmin för tempot. Och Iphone för bra musik- mellan 3-4,3 mil. Men slipper springa med ryggsäck iaf som jag gjorde på Vertex!


Nu ska jag äta så de går back i restaurangen! Ha en fin torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar