Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 21 april 2011

Påsklov- och hårdträning

God morgon på er!



Fick en riktigt fin runda igår på löpträningen- det var väldigt många anmälda men inte så många som dök upp till joggruppen- som springer 6-7 km.



Men vad duktiga de var! Det är så roligt att se förbättringarna vecka för vecka. Sneglade på min Garmin när vi joggade på Kungsholmsstrand, nere på 6:20 tempo och ingen knusslade. Hjälpte det att en militärorkester spelade vid slottet? Jättebra jobbat i vilket fall Peter och Sirpa la upp passet bra med ca 6 km jogg, löpskoleövningar och sen 4 stegringslopp. 1 km hem jogg efter.


Mitt knä känns helt ok så nu är det hårdträning som gäller. Nej jag ska inte gå bananas och överanstränga något men med ett väl avvägt balanserat träningsupplägg kan jag träna hårt med belastning på olika delar:

* uthållighet- inför fler långlopp- eventuellt Jättelångt

*backstyrka - för att kunna leda en grupp på nu 40 personer (!!) genom ett fjällöppass i Åre.

*fart- för att göra något jag aldrig gjort- springa en halvmara på 1:45-1:50!


Det är inte farten som dödar- det är distansen?

Eller

Det är inte distansen som dödar- det är farten?


Tja- för mig verkar det vara farten! Att kunna skydda kroppen och springa avslappnat men fort utan att bygga upp mjölksyra- det är det jag jobbar på nu.


Längtar så till Värmland nu och mitt Solbacka- som farmor och farfar köpte på den dagen jag föddes! :). Nu bor min tuffa faster där- själv i ett stort hus med en enorm trädgård som vildsvinen gillar och vars lövkrattning aldrig tar slut. Har massa jobb att göra ute i trädgården- kratta, klippa en stor häck. Tar med mig böcker och lite jobb, träningskläder och en tålig vagn för utflykter med Ebba. Nedan lite bilder från förra året.



Ebba och mamma myser i vårsolen!



Hoppas ni är långlediga- friska- glada och skaffar er en


riktigt fin påsk! )







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar