Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

onsdag 13 april 2011

Rädda liv

Hej! Åh vad kul det var! Tjoho!
***
Först kom Dagens Industri och skulle fota Lidingö Challenge gänget så vi sprang snällt och snyggt förbi en fotograf några varv. Sen satte vi igång under Lisa Blomme's ledning. 4 stycken korta stegringslopp. Sen 10 stycken 300 meters intervaller med ca 40 meters gåvila. Som hjälptränare ska man hålla koll längst bak. Fast Lisa höll koll överallt, hon lyckades heja på oss alla. Jag lade mig iallafall sist och lät bakre löparna styra mitt tempo. Återhämtning tänkte jag..återhämtning. Men efter 8 stycken var jag tvungen att börja blåsa på för kroppen var så pigg och nu när jag vrider in fötterna lite så känns allt stabilare i bäckenet och det gör mig så glad!
***
Sen räknade vi stegfrekvens- ca 90 steg/minut (en fot inte varje isättning) är bra. Det är lustigt, för så fort man fokuserar på tekniken och rätar upp sig- så brukar stegfrekvensen öka. Jag låg på 42 idag och ska testa att räkna igen när jag är helt pigg!
***
Rädda liv- veckans goda vana. Det är brist på blod. Jag har tänkt länge att jag ska ge. Som tack för det blod pappa fick av någon, för att jag är frisk, och för att det behövs och det är en enkel och väldigt stor medmänsklig gärning. Jag är fruktansvärt rädd för nålar. Det är lustigt, när jag födde Ebba så var jag mest rädd för sprutorna. Nålen i handen ramlade ut när jag krystade och det var det obehagligaste på hela tiden- när den skulle i. Och när jag blev sydd! :). Lustigt det där. Men nu tänker jag att jag ska utmana en till rädsla och ge blod. * Måste överkomma rädslan. Som kommer ifrån en undersökning jag gjorde för mitt hjärtfel 2003. Hela den proceduren gjorde att jag svor att inte hamna på sjukhus på länge länge. Så mitt tips är- -ge blod! Uh. Nu har jag skrivit här att jag ska göra det- och jag brukar ju göra det jag säger att jag ska (eller så gör jag något annat men jag tänker inte ge någon kroppsdel just nu iaf så det här blir svårt att larva bort). * Annars då?

  • Gör: Pratar med er och sitter på min balansboll.

  • Äter: Blodpudding. Järn järn järn!!!

  • Lyssnar på: Foo Fighters nya- ja just -ah ah ah jag ska se dem 22a juni!!

  • Längtar till: Inget. Nöjd. Låter morgon komma med kul dag på jobbet, fredag med träning och en fantastiskt mysig eftermiddag med en speciell person. Fast längtar till Ottsjö som vanligt.

  • I mitt hjärta: Ebba, mina nära och kära.

  • I kroppen: Löparglädje


  • I huvudet: Jobbet- vart är jag på väg? Ska jag verkligen inte jobba mer med friskvård?


  • Den här jäkla bloggen- som bara klumpar all text!! GRRR. ***

Dusch. Stretch. Vattna blommorna. Matlåda. Plocka undan Ebbas leksaker. Ta tvätten. Förbereda kläder. Gå in och snosa på hennes huvud och pussa så hon grymtar lite i sin sömn.

Läsa lite. Somna. Inte glamouröst på något vis.

Mitt liv, på alla sätt.


Ta hand om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar