Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 9 maj 2011

Du får inte- du får TA!

En sömnig måndag behöver man lite färg och vitaminer!



Jag pratar om tid. "När jag får mer tid". Vem ska du få den av? Alla har vi 24 timmar. Vi sover kanske 8 av dem. En tredjedel av livet sover vi ungefär, eftersom man sover mer när man är liten. Så 2/3 delar kan du göra vad du vill. Dagarna som radas upp efter varandra kan vara tråkiga grå trasselsuddar eller smultron på ett grässtrå. Bara du kan påverka det.



Bara du kan välja vad det är du ska se tillbaka på sen. Ingen kan ge dig tid, men du kan ta den ifrån sånt som inte ger något positivt.


En måndag, en tisdag, en onsdag, är inget obehag att ta sig igenom, det är livet. Det du gör just nu, det du gjorde idag, det är ditt liv och det är det du valt att fylla din unika tid med. Resultatet av beslut du tagit.


Jag önskar jag kunde ge mod att förändra, åt de jag ser som inte trivs med sin situation men är rädda för att våga ändra på sitt liv. Välja in det som deras hjärta brinner för och säga nej till det som är slentrian. Tryggheten ska vara inombords, inte komma ur ett lönekuvert, ett hus eller en titel.


Idag har jag fått massage. Det är intressant hur annorlunda det känns i kroppen efter det här loppet kontra 5- milaren. Jag är mer muskelöm. Ingen bra nedjogg gör att det ligger lite mjölksyra och skvalpar.


Var tvungen att banga träningen idag och jobba över lite. Var nere med en lapp till hjälptränarna och man vill INTE gå upp igen när man väl gått ned och träffar Alfred, Peter, Thomas och Katti som hade kommit nu. Det är så kul att träna med andra. Men jag ska njuta av bra musik på vägen hem idag och känna igenom kroppen. Katti frågade om man skulle se så pigg ut som jag gjorde när jag var på väg mot mål. Ja..nää..nä jag ska lära mig att ta ut mig.


Jag längtar efter ett lopp. Tror inte det blir Jättelångt. Jag får inte till mina helger fram till semestern, behöver en helg hemma där jag kan spontanträffa kompisar och cykla med Ebba.


Men det lutar åt att jag kör Vertex Fjällmaraton på mitt andra hemmaplan i år igen. Jag kan inte låta bli. Jag har glömt backintervaller i skidbacken i Lunedet i 30 gradig värme med bromsar och flugor runt benen. Jag har glömt hur det är att sätta iväg på dammiga skogsvägar i hettan med tungt vätskebälte. Jag kommer bara ihåg de vackra fjällen.


Idag blir det en 7-8 km jogg hem. Men jag tänker öka om jag känner mig pigg. Återhämtning var igår- nu kör vi!


Hade alldeles för lite lunch med så fick panikköpa en sallad från vår bistro. Bet i vad jag trodde var en paprika- visade sig vara en freaking persika. Vad är det här med frukt i mat? Kan de inte bara låta bli! Det är som att man skulle hälla ketchup på jordgubbarna på midsommar. Sluta försöka vara exotiska och trendiga. Gör riktig mat.

Ha en fin kväll. Drick ordentligt om du tränar i detta plötsliga värmeomslag! Underskatta inte nedvarvning. Ha det bra! :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar