Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

tisdag 31 maj 2011

Frihet




Är jag fri? Är du det? Är jag fri om inte du är det? Var går gränsen? Vem är fri? Vad är frihet?

Ska jag bry mig om min, din och mina närmastes frihet? Med vårt globala liv, där var och varannan kompis har varit minst ett år utomlands både när och fjärran- vad klassas som medmänniska?

Är det ok att jag sitter här och oroar mig för min privatekonomi när de, som om jag tänker globalt, är mina medsystrar får vädja till sitt lands kung för att släppas fria efter att ha gjort något som iallafall jag tar redigt för givet- köra bil!

Ja det är väl ok just nu tycker jag för jag måste gräva där jag står. Det här turbulenta året har jag, för att jag ska framöver kunna göra mitt för världsbalansen, fått vara lite ego och tänka på mig och min själsliga hälsa. Och det måste jag göra i framtiden med. Och det är inget svältande barn i Darfur som mår bättre för att jag negligerar Ebba för att ge massage/träning för att få in pengar till Unicef heller. Jag fick ihop över 8 tkr förra året men oj vad less jag blev på att be om det. Och tjata.

Jobba gratis som instruktör funkar inte heller- men att ge de pengar jag tjänar där till välgörande ändamål- som jag kollat upp (och delvis själv är med och reviderar) det funkar.

det gör jag. Och det hjälper mitt dåliga samvete. Ingen kan göra allt. Alla kan göra något.

Vad gör du?


Jag vill göra mer och har massa ideér och tror jag har människor runt mig som också vill. Måste ta ett nytt grepp iallafall för att be folk donera via sms kräver massa energi- men ger inte så stora pengar. Men allt har sin tid.


Idag är jag utvilad och det är nog bra för det ska tas EKG i eftermiddag. Hjärtat brukar må bäst när jag sovit bra- rätt logiskt. Blir inte så förvånad om den stelbenta sjukvården frågar om jag inte funderat på medicinering och att vila.

Är väldigt glad över den förstående kardiolog jag träffade 2003 som sa att det är nog bra att du tränar- då får du ett starkt hjärta som klarar mer! Som tyckte det var jättekul att jag skulle springa Sthlm Marathon 1 månad senare.


Imorgon ska vi ha ett långpass på jobbet som jag organiserar. Jag har varit lite opedagogisk i frågan hur långt och fort folk vill springa och har nu ett spretigt gäng att samla ihop runt en fin runda, med möjlighet till att kliva av, fortsätta, jogga och springa. KUL! :) Ska bli riktigt roligt. Har vilat igår och idag och benen börjar vakna från sin post-WOÅ-dvala och undrar när det blir springa av?


Ha en fin tisdag!

2 kommentarer:

  1. jag vilar jag med. men imorgon och i helgen - ja då jäklar. det är kul att ge, och roligast är det att göra något och att ge samtidigt. cyklade ihop över 30 000 kronor till bröstcancerforksningen (målet var 1000 kronor per varje cyklad timme och det blev 24 timmar men lite mer kronor) och det blev win-win-win.

    SvaraRadera
  2. Åh !!! Häftigt! Ja om vi slog våra kloka ihop så! :)

    SvaraRadera