Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 16 maj 2011

TYPISKT Maj!

Ebba- på den tiden hon gjorde som man sa!
Min myshörna- med kuddar som mamma sytt!

Pelargoner- lättskött för muppar som jag!



Hej!

Shit strimlad potatis vilken måndag.



Ebba och hennes pappa skulle iväg till landet- vilken tur för jag behövde vara på jobbet tidigt. Vaknade riktigt rosslig...ingen träning idag.

Plöjde DN på blå linjen och köpte med blåbär istället för latte till jobbet. Boosta boosta.

Hann göra en rough-copy lista på allt som ska göras idag...innan det var dags för skatteinfo. Sen hade jag ett snabbmöte med en ny kund..här...trodde jag, visade sig vara hos kunden, fort in i taxi, dit hej hej snabba ryck, taxi tillbaks för nästa möte som var med vår marknadsavdelning angående vår Lidingö Loppssatsning som är så kul!



Bara så ni vet- revisorer och konsulter och skattenissar på PWC- gillar att springa. Just nu är iaf 10-15 % (!!) av personalen i hela Sverige anmälda till något av Lidingöloppen. Ideerna sprutar!

Snabb lunch- lax med fetaoströra, morot, tomat. Pricka en stor årsredovisning. Försöka inte kladda på orginalet. Nästa möte- internt. Svara på mail. Rodda lite med hjälptränare inför träning ikväll- som jag avstår förstås!



I enlighet med min plan att förenkla mitt liv så började jag två avvecklingsprocesser förra veckan, ett projekt på jobbet, och ett privat: Jag ska inte vara aktiv i fackfrågor på jobbet och jag ska inte vara föräldrarådsrepresentant på dagis. Bra Annie! Fokus på kärnverksamheten- mer tid ledig med Ebba, mer tid till friskvård på jobbet.

Nu vill jag bli frisk raketsnabbt. På onsdag hägrar ett backpass med Fredrik Zillén som är grymt vass på att lära ut löpteknik. Det tänker jag inte missa!!


På fredag ska jag ev få jaga några vältränade herrar med Rubin i spetsen på ett lunchpass. Att vara hjälplöst sist gör mig inget, jag har ingen prestige gentemot någon annan än mitt pannben och det klappar jag snällt på just nu.



Jag har inte tränat för hårt. Inte för mycket. Men annorlunda och det måste tydligen sätta sig.

Det är mycket i mitt privatliv som orsakar känslosvall och oro just nu och när jag till på köpet inte sover 100% och utsätts för massa dagisbakterier..ja då säger kroppen till. Och jag lyssnar, om än lite sent ibland.

Just nu är det inga lopp på g. Jag kan springa lite på känsla, fast det gör jag alltid. Har hittat ett maraton 16e juli i Närke som jag kanske ska springa. Funderar på Vertex. Klurar på Triathlontävlingen- hur ska jag lägga upp det för den.

Men vet ni vad! Det bästa som hänt idag- är att jag fick reda på att Stockholms Jubileumsmaraton inte ersätter "vanliga" maraton- utan är den 14e juli!

Det enda abret jag ser är att det är plats för 8000 löpare endast. Men jag ska få en plats- 3e gången gillt Stockholm Maraton- sen tänkte jag springa den när jag är 50 år- då fyller loppet samma år som jag och det går av stapeln några dagar efter min födelsedag. Vid det laget är jag en superruttad långlöpare som skuttar iväg på flermila rundor före frukost.




Ebba borta= lite övertidsjobb. Ja- alltså- vi har sommartid här nu vilket betyder 35 timmars arbetsvecka. På 80% gör det = 28 timmar. Det är bara det att jag har som mest att göra på jobbet nu. Det svämmar över åt alla håll och då gäller det att:



  • vara tydlig i sin kommunikation.


  • Säga till i tid om man inte tror att man hinner


  • Göra listor


  • Prioritera


  • Inte tro att man kan jobba hur många timmar som helst och prestera något vettigt


  • Inse att man inte är hjärnkirurg eller driver en livsuppehållande apparat- det gör inget om det tar lite längre tid ibland


  • Lära sig till nästa år- ha överkapacitet- allt tar längre tid!

Nu är det dock dags att sakta gå hem genom stan och äta på soffan och sova hela natten! Ensam- mamma- lyx! Sköt om er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar