Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 26 maj 2011

Fjällglädje

Mitt gamla hus
Min gamla kontorsutsikt



Fick jag när jag, 5 timmars skumpig sömn till trots klev av tåget efter en stenåldersfärd i SJ's regi. I morgonsol. I luft som har en hint av ljung i sig.



För jag är i min stad. Östersund vad staden jag valde, som jag skulle bo i länge länge. Där jag satte mitt namn på dörren på en liten etta jag köpte. Där jag skidade på sjön på lunchen. Hade 1 timma till stugan i fjällen. Som jag lämnade för Sthlm när det började sparka inne i magen. Som jag saknar så mycket men alltid kan återkomma till några dagar då och då! Man kan inte få allt- men lite av varje.

Finaste Karin mötte mig och jag åt frukost hos henne och hennes fästman :). De bor runt hörnet från där jag bodde och det var en absurd känsla att knata ned samma gata som jag gjorde då för bara 2,5 år sen när jag var på väg till jobbet. Med fjällen som fond och Storsjön som spegel.



Kändes nästan som det var igår när jag klev in på gamla kontoret. Fika 9.30 som vanligt med mina kollegor. Lunch med Maria Henrik och lilla fina Lo (5 månader) på Törners.



Har annars suttit och jobbat med Lidingö Challenge hela dagen. Kul! Superkul.

Fick också veta att fina Sara kommer upp till Workout Åre. Toppenroligt.


Nu tar jag det lugnt hemma hos Karin. Äter sushi. Ska sova sova sova. Imorgon ska jag ha roligt tränigt och svettigt!


Vi kanske ses i helgen? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar