Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 6 december 2010

Dagens bok och hälsotips!



...kommer från mig men läs även http://www.sparkibaken.se/ för hon är såklart lite mer uppdaterad och promotar hans nya bok. Vem? Jonas Colting förstås!

Om du vill ha inspiration snabbt, skratta och vända upp och ned på ingrodda tankar- läs boken ovan. Den är helt underbar och lätt att ta till sig. Läs den på kvällen och du kommer längta att skutta ur den och skutta ut i skogen och leva rövare endast iklädd höftskynke. Nåja..nästan!


Dagens hälsotips

Mer protein! Ta inte till dig om du redan proppar med aminosyror men börjar du fundera på hur mycket protein du äter, så finns det kanske utrymme för mer. Men det ska vara bra protein. Protein med mervärde. Här kommer lite förslag på protein som du kan peta in till frukost, mellis, lunch, mellis o middag. Välj ekologiskt/KRAVmärkt och närproducerat där du kan.

Kesella 1%, Keso 4 % ( inte den magra den innehåller fuffens), mager ost

Kycklingfile/kalkonbröst/mager ekologisk nötfärs / ägg

Röda linser/sojabönor/quinoa

Fisk- men se efter hur och var den är fiskad.

Magra pålägg- men se efter så det inte mest är vatten salt och tillsatser.


Det är en djungel därute i mataffären! Lycka till!


Protein är mättande som attan. Protein är byggstenar för kroppen att knåpa ihop till muskler. Protein har också ett lågt GI värde i sina mesta former och stabiliserar sockersuget. Protein är en god vän i december.


Åh vilken nyttig vecka jag har. Jag är på kurs, en svår kurs. Jag måste sitta still, samarbeta och det är regler och fasta tider. Långa dagar och jag.får.inte.göra.som.jag.vill. Längtar ut i snön, som vi självklart är omgivna av. Vidsträckta ängar och jag vill bara springa, skida, skutta och skoja.


Får mig att inse vilket fantastiskt jobb jag har, med en enorm frihet under ansvar förvisso, men frihet likväl. Komma och gå nästan som jag vill. Träna nästan när jag vill. Rackarns.


Ha en fin tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar