Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 27 december 2010

En avslappnad men fysisk dag

Mer bilder!
Idag har jag varit, ofrivilligt, men så typiskt för mig, produktiv. Lagat två lampor på bilen på en rekti Värmländsk go värksta nämligen Karlssons vid Gelleråsens. Skottat gårdsplanen och backen. Släpat Ebba i pulka, och därtill använt henne som tyngd för att spåra en runda runt huset till fågelmaten. Plötsligt blev pulkan lätt och där låg ett knyte upp och ned i snön. Sen ville knytet gå in. Förståeligt men hon måste härdas!!! Klyvt vedträn som istället för att passa oljepannan nu ska passa enkom öppna spisarna då vi har bergvärme. Tycker jag är grym på att hugga ved. Prickade bra för att dela 1 till 3 delar!
Har därtill kört ett lite rörigt styrkepass som började inomhus med: armhävningar/planka/hunden. Sen ryggres/tricepdips/cykelspark. På med kläder i en outfit som hade det bara varit 1997 varit jäkligt trendriktig och ut på gårdsplanen. Fortsatte med rodd med järnspett och sen min axelspecial tills jag skakade. Sen lite mer vedklyvning. Sen hämtade jag sparken ur den sk isboden och for nedför backen. Tvärt till höger skulle jag. Det gick nu inte så bra. Sparken är säkert 100 år. Bra träning för vasan dock kände jag sen med sparkandet. Men nu räckte det med fysiska bestyr så in i värmen till Ebba som just vaknat från middag och så bus o lek och spela gitarr och "ajabaja" och "stopp o belägg". En rolig dag.




Nu ska jag sova gott och länge. När jag ska sova länge lägger jag mig tidigt. Jag vill inte sova länge på morgonen, och jag kan inte sova då ändå eftersom Ebba vaknar. Kvalitetssömnen får man nära klockan 22 på kvällen, i ett svalt rum, nedvarvad. Jag kan längta till att lägga mig med min bok i svala lakan med utsikt över nejden. Höra Ebba snusa i resesängen bredvid. Skönt trött i kroppen.
Många tycker att julen är slut nu. Men vi enades just att det är nu det är jul. Nu man kan njuta av lediga dagar (om man är ledig). Jag har det riktigt bortskämt ledigt. Jag jobbar lite nästa vecka, sen en hel vecka (ja 80%) sen är jag ledig en vecka. Men sen drar det igång.
Det är då. Nu är nu. Det finns bara nu. Imorgon blir beroende av vad jag gör idag.
Fortsätt njuta och låt din hälsa ta störst plats! Efter nyår börjar resan mot sommarformen. Häng med om du vill! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar