Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 24 december 2010

En riktigt GOD jul



...önskar jag er som läser detta! Jag ser på statistiken att det ökar med läsare och det är roligt. Om det är någon som ids så får ni gärna skriva vad ni önskar läsa om mer. Det blir en nystart mot sommarform 2011 efter jul men idag hoppas jag alla äter gott utan dåligt samvete. Med äta gott menar jag njuta av varje tugga. Umgås med de du tycker om mest om du lyckats ta dig till dem, eller de till dig. Tänker på de stackare som sitter fast på något tåg eller station någonstans.
Jag lade inte upp något köttbullerecept. Jag hade inte klarat att skriva det. Min mage har packat ihop totalt. Den verkar klara mat, men åt lite julgodis och låg sedan med ett fruktansvärt illamående på soffan, och somnade där kl 20. Vaknade kl 22 och slog in lite paket och kröp till sängs. Faster fick ta hand om köttbullerull och Joe ta över Jansson, vilket iofs är lika bra för annars blir det potatisgratäng.
Idag mår jag mycket bättre men det är svajigt. Tänkte kanske ge mig ut på en lätt juljogg i tomteluva för det är det jag är mest sugen på. Frukosten landade gött i magen.

Hade mys på soffan med Ebba och faster vid 8 tiden (jippi sovmorgon!) och Ebba fick paket med böcker av faster och av våra fina grannar. Nu har Ebbas farfar varit här med ett stort paket med spis och diskbänk till Ebba.
Ha en riktigt fin dag! Kanske kommer en bild från tomtejoggen sen om det blir av! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar