Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

lördag 4 december 2010

Gör helg!

God morgon!

Mer snö har kommit och det är bara att passa på att skotta, åka pulka, gå, jogga och skida så mycket det går.

På agendan här står en promenad i snön och sen ska jag till www.skidsport.nu i Bromma för att hämta mina racerskidor. Jag som skidat miltal i mina år, men aldrig på skidor anpassade för min längd och vikt, aldrig på skidor som ska vallas och aldrig på skidor med spann, är väldigt förväntansfull. Jag och Mikaela ska ses där och sen åka tillbaks hit och planera vårt Klassiker-projekt för 2011.

Imorgon ska skidorna och min stakstyrka testas och jag verkligen längtar. Laddar som alltid med mycket kaffe, havregrynsgröt och ägg och färsk frukt. Även en del skavsårsplåster och dryck ska med.

Dagens hälsotips
Ät broccoli och blåbär flera dagar i veckan. Båda är så kallad superfoods som innehåller mycket av det som är livsnödvändigt rent näringsmässigt för oss.
Blåbär- innehåller sk antocyaniner som hjälper immunförsvaret men även visats bromsa utvecklingen av cancerceller. De är även fulla av C-vitamin som såklart välkänt hjälper immunförsvaret! Dessutom är det väldigt gott! Så finns det blåbär att välja i någon form, gör det!
Broccoli- Är fullt av starka naturliga antioxidanter som motar sjukdomar i grind. För att inte dessa ska gå förlorade är det bästa att ånga broccolin, eller åtminstone inte koka den mer än 10 minuter.

Ut och njut, släpp fram barnasinnet och hoppa i snön, du kanske inspirerar andra att släppa loss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar