Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 31 december 2010

Gott nytt sjukt jäkla bra 2011

Det är många som har haft ett tufft år 2010. Många på olika sätt men de flesta har sörjt någon sorts förlust. Blivit besvikna. Många som ser fram emot 2011 som deras år- klart det ska bli det!! 11 är mitt lyckonummer och jag har stora förväntningar på året som kommer. Ett riktigt sjujäkla toppår ska det bli!

Den här bloggen fungerar inte som min ventilation för just det som varit jobbigt för mig 2010. Det har varit helt otroligt fruktansvärt jobbigt från september framåt och jag har inte berättat för så många vad som hänt. Jag har fått ett otroligt stöd ändå, från de som vet men även de som inte vet, och som bara funnits där på det sätt de funnits där innan, och därför låtit mig hämta kraft i det som är "som vanligt" i mitt liv. Det som är bra. Och det är så mycket, och jag är så stark, för jag har så fina människor runtomkring mig. Och ur kriser går man än starkare. Det har jag också gjort.

När jag började skriva, för ungefär ett år sen hade jag en ide om vad den här bloggen skulle handla om. Men det är en levande organism som förändras. Den här bloggen ska handla om träning. Träning mot mål och träning som njutning. Inspirera till att ta hand om sig själv. Jag vill dela med mig av de tips jag snappar upp och de metoder jag testar som jag tycker funkar. Jag tror du har en egen vardag och är nog inte så intresserad av mina tvätthögar. Ebba smyger sig in här och där, hon är ju det största i mitt liv. Det viktigaste. Självklart kommer bloggen också handla om den svenska klassiker som jag och min kompanjon Mikaela ska genomföra. Vi ska samla in pengar för Unicefs viktiga arbete för barns rättigheter runtom i världen. Det vet jag att fler gör, bland annat min fina kloka vän Johanna som bloggar här.

Sen kommer bloggen under våren handla om träning inför Kungsholmen runt som jag ska springa, och hjälpa några duktiga personer att genomföra. Kan du i nuläget jogga några kilometer och är beredd att träna 3 ggr i veckan, med fullt stöd och pepp hela vägen i mål, och vill utmana dig själv och automatiskt komma i sommarform? Då tycker jag du ska anmäla dig, och höra av dig så hjälper jag dig med träningen!


Vi ska bara vara hemma ikväll och min kompis Sofia kommer över. Jag och Sofia firade nyår igår på Scandic Malmen. Inlägg om det kommer imorgon. Ebba har gått över till sin granne Ellen bor dörren mittemot och som är 4 mån äldre och alltid ger henne puss och kram. De är så söta. Det är fantastiskt med bra grannar! :)
Jag är lite förkyld så tog en vilopaus i sängen idag med Ebba som ville uppdatera sig på världsnyheter.
Är nyfiken, spänd och förväntansfull inför 2011. Nyårsplaner har jag så det förslår- återkommer med dem imorgon.
Ha en riktigt fin sprakande kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar