Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

söndag 19 december 2010

Snö och mat

Tuffaste Mikaela i spåret idag



Hej på er!

Underbar söndag, massa snö som yr, Sverige levererar i skidskytte och damerna spelar VM-final i handboll ikväll!

Igår var en trevlig dag på alla sätt ända fram tills jag kom hem. Var ute och åt med 5 fantastiska tjejkompisar, drack två glas gott vitt vin och åt en Frutti di Mare. Skulle jag tydligen inte gjort för med bombastik gjorde den sig påmind vid 1 tiden på natten. Vaknade och det var med nöd och näppe jag hann till badrummet. Det var den middagen returnerad ganska rappt.
Sen kröp jag tillbaks och somnade bums. Vaknade och mådde jättebra men alla som vet hur mycket jag äter förstår att det var TOMT i magen. Spåret hägrade och jag var lite rädd att vräka i mig massor så tog det jag var sugen på, en apelsin. Testade kaffe. Sen tog jag en proteinshake och tog mig iväg.

Jag o Mikaela smurfade runt i 1,5 timmar. Båda har strul med en bindning som släpper utan förvarning så ska ringa till Skidsport och se om de kan ordna detta.

Kändes som ett bra nybörjarformbesked att kunna åka runt och ha relativt låg puls utan mat i magen i ändå 1,5 timmar.

Var hungrig som en vargflock när jag kom hem så gjorde min specialare. Försöker alltid få i mig ordentligt med grönsaker och inte laga dem för länge. Det här gjorde jag:

Annies vrålhungrig-pasta

Även lite matlagningsgrädde ska vara med.

Koka pastan enligt anvisningar (gärna ekologiskt- hade ingen just nu)

Hacka lök + paprika+broccoli och fräs i olivolja

Skär korven och lägg i den

Rör i pesto och krydda med lite Herbamare om du har det eller annat örtsalt.

Häll i lite matlagningsgrädde.

Stjälp upp pastan. Häll över röran. Toppa med några coctailtomater och keso. Gärna en morot i eller bredvid också. Voila! Ingen matförgiftning i det här! Ser fram emot lite choklad och glögg på detta också för nu ska jag åka hem till mamma som passat lilla trollet sen igår. Saknar henne alltid efter ett tag. Det är det underbaraste ljudet i världen, när hon säger "mamma" och man får en kram.


Ha en fin söndag! :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar