Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

onsdag 5 januari 2011

En snöig mil på Kungsholmen


Ja idag var det 13dagsafton och det var tyst lugnt och mörkt på jobbet när jag kom dit. Mysigt. Efter lunch bytte jag om och lufsade iväg över St Eriksksbron, ned till Kungsholmsstrand och bort till Stadshuset. Vidare mot Rålambshovsparken. Fick verkligen tugga, mina ben är i chocktillstån från utfallsgången på gymet i måndags. Fortsatte mot Fredhäll. Tog ca 30 minuter sen började det flyta på.
Jag var så sugen på mina nya skor så bytte kontorsklackarna mot dem redan på förmiddagen. Skulle inte bli besviken. Det känns neutrala, och lätta. Sen är det mig veteligen ingen sko som biter på lössnö över is!
Ehuru! Bort mot Kristineberg och ned mot Hornsberg, mot Karlbergs Slott och nu var jag verkligen i the floowww. Upp för backen vid Karlbergs Station och tillbaks till Bonnierhuset för stretch. Blev en riktigt skön 10,5 km på lugna 1 hr 10 min inkl vissa stopp för att fundera på var jag var.
Det är skönt ibland med pass som rensar systemet i ett stadigt lugnt tempo.
Det blir vila imorgon istället och långpass skidor på fredag. Gym+ hålla spinpass lördag och vila söndag. Om inte något oförutsett händer. Kroppen bestämmer! Hjärnan vill alltid träna!
Sover jag bra inatt vet jag att jag kommer vilja träna imorgon men tänkte nog köra Blossoms Power Yoga då för jag är STEL! (för att vara mig!).
Idag har jag ätit både glass, maränger, after eight och annan choklad för att jag var sötsugen. Hade hellre ätit chokladbollar som inte är hälften så mycket knas i men orkade inte rulla. GOTT! Har hällt upp ett glas vin dragit på mysbrallor o stor luvtröja och ska nu i min vanliga ensamhet titta på Grotesco's julprogram och kanske min all time favorit surfrulle- Step into liquid. Jag trodde inte jag skulle gilla alla ensamkvällar men nu gör jag dem till mina och jag gillar dem!
Ha en fin 13dagsafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar