Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 24 januari 2011

Workout Åre- 5 års jubileum av endorfinfirande

God förmiddag!

ÅH vad jag var TRÖTT igår! Jag somnade enligt plan 22.30 i söndags. Ebba vaknade 23.15 mycket upprörd och sparkade på mig hela natten.


Ville ju komma till jobbet sådär efter-semester-pigg-och-fräsch men hade stora påsar under ögonen och var helt dimmig i huvudet.


Bara att bita ihop.


Då får man fokusera på roliga saker!

1) Fått biljetter till Foo Fighters spelning på Stadion 22a juni! TJOHO



2) Workout Åre!



Gillar du träning+ha roligt+bli inspirerad+utmanad+ få en aha upplevelse+spaa+ och bara i största allmänhet ha en fantastiskt endorfinstinn helg?

Då ska du anmäla dig till Workout Åre. Vill du följa med på en rolig tur på fjället söndagsmorgonen är du extra välkommen för det är mitt pass!

Jag har varit med 3 av fem år hittills och jag längtar varje vår! Kombinationen rolig träning, testa nya koncept med fantastiska människor på ett spahotell i fjällmiljö- är oslagbart!

Du behöver inte vara att fitnessfreak för att vara med, bara intresset finns!

Träning Måndag:
Jag var som sagt redigt seg igår men inte sjukseg, utan sovseg och visste att ett styrkepass var på sin plats. Revbenen kändes bättre så styrde stegen mot Fitness Club.

Jag rev av ett kort och intensivt styrkepass med följande övningar som gör att jag bara myser i kroppen idag:
Breda o smala chins/ Squatjumps med 10 kg platta
Höga latsdrag med rep/utfallsgång
Rodd på bänk med 10 kg hantel
Armhävningar 3 x 12
Stående axelspecial (som jag skrivit om tidigare..och ska visa..någongång.. :)
Planka/"rumplyft"/ryggresningar x 3 varv

Sen skulle jag göra situps på boll men se det var det enda som gjorde ont för då trycktes revbenen ihop.

Att köra styrka endast 1g/vecka är lite lite om man vill ha maximal effekt av ökad styrka. Men det är 52 gånger bättre än ingen gång i veckan och jag känner mig stark och smidig.

Nu är det vilodag och hoppas på att magen lugnar ned sig efter Marocko-chocko.

Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar