Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

söndag 23 januari 2011

Söndagstänk

Den skitigaste strand jag varit på- Camel Beach
Det är inget svårt att träna hårt när det flyter på. När man styr över sin vardag. När man har 40 timmar jobb enkom att passa in. Vad är då problemet med att hinna med både långpass, intervall, yoga, styrka och distans. Inget. Om man inte har barn. Då har man inte den tiden, men så fantastiskt roligt iofs! :).

Det är inte svårt att träna när man är frisk. När man har sovit bra. Det är inte svårt att hålla sig frisk och sova bra heller, om det inte är något mer fel än att man fastnar framför teven och inte orkar bry sig om vad man stoppar i sig.
Det är ibland svårt att känna skillnad på seghet och redig trötthet. Svårt att veta vad smärta betyder. Ofta- betyder det vila. Ibland- är en genomsköljning av pumpande blod precis vad man behöver. Folk älskar att säga att man ska vila och ta det lugnt, så blir inte deras samvete en så stor skugga över en slapp dag.

Idag var en tung dag. Jag hade sovit 8 timmar men dagen innan knappt något. Jag hade fördjääävulskt ont i mitt revben men en hederlig svensk säng contra en marockansk stenbädd gjorde gott. Jag hade dessutom en marockomage att brottas med och nettovärdet av energin i kroppen var rätt låg. Men- jag har inte tiden till +1 timmas pass förrän nästa fredag. Hade bara barnvakt nu.

Så valet var att avstå- eller bita ihop och plocka ihop en mode och funktionsmässigt katastrofal utstyrsel hos mamma och ge sig ut i underbara -8 och gnistrande sol. Omelett. Apelsin. 3 koppar kaffe. Kaffeinrus. Go.

Men så jag fick slita. Hur underbart naturligt det är att springa i barfotaskor blev brutalt solklart nu med klumpiga löparskor där hälen kändes som en kloss. Att revbenet värkte (eller det mellan revbenen värker) varje gång jag fick pulsa i snö gjorde sitt. Fick inte riktigt till löpsteget och inget flyt whatsoevaaaa. Men det är de här passen som härdar. 15 km med blandad terräng längs Mälaren, snöstigar i skog, vinterhal asfalt på 1timma 30 min var en storslagen insats idag!
Jag har en tung vecka framför mig. Det blå armband jag satt på högerarmen påminner mig om det jag tänkt igenom så många gånger. Påminner mig om den väg jag stakat ut och slagit in på och ska gå. Springa, skida, cykla, surfa, simma och skutta. Men det kommer krypas och ålas också. Ibland bärs jag fram på den här vägen och en sån period är kanske i antågande vad vet jag. Vet bara vart det bär.

TRÄNING vecka 4

..blir lite beroende av vad revbenet säger. Det säger ingenting mest men så hugger det till. Det är väl så sträckta revben funkar? Har bara stukat foten två gånger så är inte så skadevan! :)

Måndag: Den styrka som går

Tisdag: vila- ev morgonjogg

Onsdag: intervaller hem från jobbet

Torsdag: Vila och mkt jobb

Fredag: Åka skidor så långt det går

Lördag: Instruera spin- ev någon styrka

Söndag: Om jag har tiden- springa lite.
Det kommer mer bilder från Marocko men nu är det några minuter tills jag SKA vara isäng- 22.00. En bra morgondag för mig börjar med minst 7 timmars sömn efter grönt te och lite läsning i sängen.
Ha en fantastisk vecka! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar