Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

onsdag 26 januari 2011

Take 2 på proteinpulver.

Jag är inte sponsrad av något fancy märke. Jag kommer dock att beta av dem tills jag hittar ett som inte innehåller massa krafs och fejk. Ett som inte smakar peck. Ett som funkar.


Fairings med lingonsmak funkade INTE! Smakade plastigt.



Nu testar jag Eiselt. Fanns bara double strawberry som verkade ok eftersom jag inte gillar vanilj o chokladsmak. Tänkte börja med att testa lite i pannkakssmet och vem bättre att rekrytera som smetassistent än Ebba?





Pannkakssmetvispning var inte en aktivitet jag trodde passade i våtutrymme men jag är beredd att revidera den åsikten. Ebba må ha korta små armar men med en visp i andra änden kan hon skicka smet både hit och dit.
Pannkakorna blev riktigt goda faktiskt. Det är torkade små jordgubbsbitar i pulvret. Perfekt efter träningen!


Jag har inte haft möjligheten att faktiskt göra en shake eftersom min diet just nu består av ris torsk och proviva. Jag brukar aldrig bli magsjuk men matförgiftningen före jul och Marockoresan i kombination verkar ha orsakat en giftig bakteriefest i min mage. Den rör sig inte direkt åt något håll. Mer som en murmlande centrifug hela tiden med lite krampinslag.
Inte det nya svarta när man ska träna som hårdast för ett vasalopp. Inte det bästa när man i övrigt skulle behöva lite extra energi. Men inget som stoppar mig direkt heller.
Det finns väl någon mening med det här också. Jag är inte ett fan av detox (för vad gör man sen- retoxar kroppen?) men nu verkar jag behöva lite gastronomiskt och kulinariskt TLC. Lite TLC överhuvudtaget skulle jag behöva men vi får väl börja introvert. Det kommer kräva lite omstruktureringar i kosten så ska rapportera på framgång och bakslag.
I sann tvillinganda med tusen järn i elden så drar jag o Mikaela igång vår Unicefblogg nu. Vi ska ju genomföra En Svensk Klassiker. NEJ inte tjejklassikern- hela långa. Vi är båda småbarnsmammor med knepiga scheman och Mikaela har genomgått en resa det senaste året jag inte tror många skulle palla så det är inga superatleter med sponsrade bakdelar och vallateam som ger sig in i det här men två glada tuffa tjejer som hoppas underhålla, inspirera men också samla in massa pengar till Unicef.
HÄR ser ni början på vår resa.
NU bär det mot sängen för mig för imorgon kan det vaknas när som helst och det är roligare om man sovit lite.
Sköt om er och vårda kärleken!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar