Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 31 januari 2011

Veckans träning och nästa

Det är lite svårt att få till träning nu. Därför måste det bli kvalitet. Nu är magen bra och jag är väldigt träningssugen men har svårt att riktigt ta ut mig på längdskidorna.

Jag har åkt mycket längd förut, men mest på turskidor och utan tidspress.

Löpningen lyser med sin frånvaro och det känns och jag ser inga luckor den här veckan heller riktigt...

Förra veckans träning
Måndag- jättebra styrkecirkel
Tis-Tor- vila pga magen
Fredag 23 km skidor
Lördag: spininstruktion och lite bål

Denna veckas plan
Måndag: Styrkecirkel med fokus på mer puls eftersom jag inte får in så mycket kondition
Tors: Ev morgonjobb
Fre: Skidor 3-3,5 timmar
Söndag: löp av något slag, skulle gärna ge mig ut på en istäckt sjö och skutta lite och köra intervaller.

När tiden blir knapp, är det viktigt att se till att den träning som genomförs blir det som är det viktigaste just nu. Jag får lägga mina löpambitioner på hyllan ett tag nu för med den jobbmängd jag har och allt annat som pågår så räcker faktiskt inte timmarna till. Jag kan ju inte lämna Ebba när hon sover för att sticka ut och träna direkt. De få timmar jag har efter jobbet är hennes och bara hennes.
Det viktigaste är att jag håller min rygg och bål stark, och får in långpass på skidor. Resten får bli en bonus. Det är bara några veckor det blir såhär. Den här veckan är jag ute och reviderar en stor biståndsorganisation och allt runt jobbet går på minutschema.

Men jag är så glad ändå! :) Har så roligt på jobbet och blir så inspirerad av det arbete jag granskar.

Ha en fin måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar