Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

lördag 12 februari 2011

En mammadag och matproppning inför längsta skidpasset

Idag har jag varit mamma hela dagen. Jag är mamma varje dag,. 365 dagar om året tills den dag jag dör men idag har varit en hel-Ebba-dag. Inget jobb, ingen träning.

Vi började med pyamas och soffmys vid 7. Sen frukost lek och bus. Sen åkte vi till Ulriksdals slott. Ebba sov och jag gick en promenad. Sen åt vi pankisar på Trädgårdscafeet och tittade på hundar.

Sen åkte vi pulka och tittade på får som Ebba tappert försökte kommunicera med på varierade språk.


Sen åkte vi till min mamma. Hon har opererats för karpaltunnelsyndrom och ska vila sin hand. Det gör hon nu inte vidare värst. Där var vi och busade och min syster kom dit också. Sen åkte vi hem och Ebba plockade i och ur tvättmaskinen med alla regnbågens färger och sen somnade hon vid 19.45!
Sen Ebba var, ja jag vet inte, 1 år, tidigare? Så lägger vi henne, klarvaken, utan protest NÅGON ENDA GÅNG och hon söver sig själv. Det kan ta 1 minut det kan ta 30 men hon somnar alltid helt själv.
Bara för att jag skriver det så kommer hon väl börja stöka vid läggdags! :)

Sen har jag bara vabbat 1 dag sen hon började dagis i september. Hon har varit lite förkyld med feber över en helg. That's it. Ingen magsjuka, ingen fluensa. Inget. Vet inte vad det beror på men tror och hoppas att det är all bra mat hon får av sin familj. Mycket ekologiskt, grönt och inget halvfabrikat och absolut inget godis och lite socker. Hoppas det fortsätter funka!




Min.....








lilla






trollunge! :)
Nu är det att ladda inför morgondagens långpass skidor. 5 timmar är tänkt. Bilen har jag inte så det blir att snöra på här hemma och ge sig iväg. Snö är det ju inte brist på direkt iofs...Ska ta in och valla om strax. Äter som en häst och låter mig göra det idag, är väl till nytta imorgon hoppas jag! Trevlig lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar