Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 14 februari 2011

Hela hjärtats dag

Det går inte att undgå. Det ÄR Alla hjärtans dag och vad man än tycker, romantisk eller kommersiellt trams- så är det väl ingen som skulle bli ledsen över en uppvaktning?
Jag tycker heder åt dem som lyckats göra något romantiskt, överraskande, utan att spendera massa pengar!
Jag fick faktiskt 3 kort idag! Det är mer än jag någonsin fått- det finaste var det här! Som Ebba gjort på dagis. Vilket konstverk! Ser ut som något som skulle hängas- analyseras- och beundras på Moderna Museet.
Från Ebbas pappa fick jag och Ebba varsin bakelse som satt som en smäck efter mitt korta intensiva bålpass på golvet. Ett bålpass som fick avbrytas då Ebba kom gående med karaktäristisk hjulbenthet förföljd av en omisskänlig odör. Fair enough.
Mitt hjärta går berg o dalbana nu och har gjort ett tag. Men det är min berg o dalbana. Jag vet vilka spår den går i och vad som ger den skjuts upp o ner.
Igår var jag less- idag är jag väldigt hoppfull igen. Vemodig, men varm i hjärtat och lite taggad för en sak på jobbet har löst sig. Även taggad för att jag tagit ett stort beslut ihop med Mikaela. Finaste Mikaela som har åkt på världens förkylning och lite annat såhär 2 veckor innan vasan. HON e tuff den bruden!
Träning ska vara roligt. Ibland ska det vara jobbigt, men jobbigt i ett euforiskt skimmer. Det är några saker i år som jag hade planerat som inte känns roliga längre. Det beror på min privata situation mer än något annat. Jag behöver se fram emot roliga saker. Vad är roligast? Vad gör jag för att jag är envis? Det kan jag välja bort, utan att behöva försvara mig. Tycker jag visar styrka när jag känner efter och gör det hjärtat vill.
Göra det hjärtat vill. Det är alla hjärtans dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar