Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 18 mars 2011

In the mood

för löpning. Vill bara ge mig ut på en resa som går geografiskt runt i Stockholm, mentalt runt i hjärnan och själen och fysiskt igenom hela kroppen.



Livet utanför löparskorna bygger upp slagg som jag måste rensa ut. Jag måste få stopp på bruset och sålla bort alla måsten, frågor, krav, skrik, roller som jag har. Mamma, anställd, pendlare.



Vill göra det enklaste jag vet, andas stora andetag, rulla fötterna framför varandra. Inte behöva tänka så mycket, inte vara någon annan än någon som passerar dig på vägen med en vindpust. Vill vara utan väska, utan satans tunga dataväska som förföljt mig i flera veckor nu. Utan såna kläder som talar om något annat än att jag är just det jag tycker så mycket om att vara- måste få vara- löpare.



Vill låta Anna Ternheims "Off the Road" med sitt klockrena svenska sound sätta en stämning i huvudet som gör att tankarna bara går inåt, och på så sätt utåt, uppåt, långt härifrån. Vinden om man tänker bort stadslukterna är fjällvind som fått fart runt Ottfjället, Anarisfjällen.



Låtsas att då inte fanns, sen inte kommer. Vägen tar inte slut, inte kraften, inte syret. Jag tar inte slut, börjar inte. Bara är.



Till slut komma hem. Till ett då, till ett sen, till allt annat. Men med lite nya ögon. Lite perspektiv. Ett otroligt lugn och en fantastisk harmoni. Ett tålamod, en glädje och en lycka.

Rörelselycka.



Så jag är frisk nu. Och på söndag blir det långpass med Running Sweden. Mitt första i grupp!



Testa du med! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar