Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 14 mars 2011

Veckans träning och nästa

Förtydligande:
När jag skrev om uteliv- att det ska bli mer uteliv menar jag utomhusliv förstås! :) Inte festande- fast en utekväll ska jag klämma in också banne mig.
Balans balans balans.. :)

Jag har inte varit på mitt bästa humör den här veckan som gått. Det har varit jobbigt att Ebba har varit sjuk, jag tycker synd om henne och det är ju det viktigaste i världen att hon mår bra. De där små armarna runt min hals och den där goa lilla kinden mot min är det bästa i världen. När hon skrattar och skuttar och hittar på bus som vanligt- då blir jag så glad, även om att fäktas med toalettborsten kanske hade kunna lämnats därhän.....

Det har dessutom känts som om jag springer framför ett tåg, och jag vill hinna springa ifrån det lite så jag hinner sno runt och sträcka ut armen mot det som en stark Bamse-inna och säga STOPP! Vänta jag måste styra lite först.

Det har jag nu. Att bara vara hemma lördag söndag (förutom vicka på gymet och löpet idag) har verkligen gett ett break. Bakat bröd, kokat sylt, myst med Ebba. Tvättat. Jag har koll på den här veckan framöver. Det är så många roliga komponenter i löpningens anda som jag vill få in och jag tror att det ska gå.

Förra veckans träning:
Blev en del ändå- men inte som jag tänkt förstås :)
Måndag- lite styrka och instruerade spin
Fredag- tidiga 2 minuters intervaller x 6 på kursen, 40 min totalt
Lördag- lite bålstyrka samt instruerade spin
Söndag- 20 km lufs

Veckans planerade träning: Målet är ju att få in ett långpass, ett styrkepass för bålen och ryggen, ett kvalitetspass (typ tempo eller intervall) och ett till som blir vad jag känner för- morgonjogg eller tempo/intervall beroende på vad jag körde annars. Allt utöver det är bonus. Allt under - ja då blir jag putt.
Måndag: Lätt träning i o m Löparcoach utbildningen med Running Sweden.
Tisdag: Lite bålstyrka och stretch hemma (min kompis Kristin kommer men hon känner mig såpass väl att hon inte höjer ögonbryn om jag står i plankan på golvet medans vi kokar potatis :)
Onsdag: Första träningspasset med Running Sweden- så jag vet inte! :) Aldrig tränat löpning i grupp- sjukt spännande!
Fredag: Om Ebba sover hos sin farfar tar jag nog en morgonjogg- eller lite intervaller.
Söndag: Långpass med stort L.

Utöver detta så är det mycket på jobbet. Jag har fått möjligheten att vara med i det team som reviderar en av våra största hjälporganisationer och vill verkligen göra bra ifrån mig. Samt att det är väldigt intressant och känns värdefullt. Ja det är en stor vecka men jag vet om det och det är roliga grejer :). Kristin kommer tisdag kväll för lite soffmys, lördag är det föreläsning på GIH om uthållighetsträning.

Men schemat är skrivet, frysen full med mat. Kläder tvättade. Ebba är frisk (snorig dock). Jag är frisk och det viktigaste nu är att se till att jag lägger mig senast 22.00 varje kväll så jag vaknar pigg.

Hoppas du får till en bra vecka med träning, bra mat, vila och massa skojs! Det är bara DU som kan fixa det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar