Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

måndag 14 mars 2011

Löparboost och TEC+Annie= SANT! :)

AOOOOH vilken måndag!

06.00 klockan ringer och jag som somnat 22.30 är PIGG! Halsontet borta- såklart! :)
07.30 Lämnar en frisk men snorig Ebba på dagis
08.00 - minilyx- Kaffe och kalkon-keso-avocadomacka på Brödboden i Sumpan samt inläsning av databas.
0830-16.00 Revision, revision, revision.
14.30 Får ett mail från Jan Söderkvist på TEC som talar om att jag, minsann, har fått en plats på TEC 9e april på "nybörjarultradistansen" 50 km! 5 mil! JIPPI!!!
17.00-19.00 Lisa Blommé från Running Sweden har genomgång med oss på jobbet som vill ställa upp och hjälpcoacha våra andra 400 kollegor som satsar på någon distans på Lidingöloppet. Blir helt lyrisk eftersom jag tycker det är så roligt att hjälpa folk och peppa dem att utmana sig själva. Det kommer bli så roligt!
19.30 Lägger pussel hemma med Ebba och läser bok för henne. Vi gör "high-five" innan hon lägger sig själv för att sova.
20.00 surfar runt på TEC's hemsida och är helt hög om än lite fundersam- det är ändå 5 mil! :)

Men...jag har 3 maraton i kroppen och om folk orkar 16 mil -så ska väl jag orka 5! Kommer kännas helt magiskt när foten tar steget över 43 kilometer som är det längsta jag tagit mig i ett svep tidigare.
Dessutom har jag rekat att Running Sweden kör långpass på söndagar- runt 3 mil- perfa! Kanske ska springa med andra för första gången? Vore nåt det!

Måste upp på 3-4 mil och kunna tycka det är bekvämt för att TEC ska bli så roligt. Det får gärna göra djävulskt ont sista milen-jag nästan vill att det ska det, men 4 mil vill jag njuta.

Känner inte av de 2 igår när vi tog en joggingrunda med Lisa för att reka tighta passager mht till trafik och så och är sugen på onsdagspasset.

Nu är jag sugen på sängen och DN och om jag håller ögonen öppna Hanne-Vibeke Holsts "Drottningmorden".

Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar