Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

tisdag 29 mars 2011

Workout Åre- För det är du värd!


Hej!


Tisdag är vilodag- det vet ni väl :)?! Jag funderar dock på att regga ett träningspass i barn-crossfit på Funbeat efter att ha haft besök av Ebba på jobbet idag. I ett kontorslandskap är det väldigt lätt för en liten busig oblyg tjej att försvinna iväg med sin Pippi och kanin under armen. På min plats är det massa sladdar och grejer och Ebba var inte sen att rycka, dra trycka och riva i precis allt. PHU. Men roligt är det.


Idag tänkte jag dedikera detta inlägg till Workout Åre som är lika välkommet som vårsolen för mig! Det infaller dessutom nära min födelsedag och blir som en stor födelsedagspresent i 3 dagar!


I år är det 5 års jubileum och jag minns när Therese, en av grundarna, under en promenad i Åre för---shit just 5 år sen!!! berättade om loggan som så snyggt kombinerar en puls- med en form av Åreskutan.

Vad är då Workout Åre? Jo det är en träningshelg- ÅRETS träningshelg. Årets hälsohelg. Förutom att erbjuda förstklassiga instruktörer- Oscar Jöback, Jose Nunez, Johanna Andersson, Per Markussen osv osv osv (och lilla jag) som alla håller unika fantastiska pass så kan du sitta en stund och lyssna på inspirerande och intressanta föreläsningar ( Fredik Paulun, Cecilia Duberg, Anna Duberg m fl). Därtill- njut av det otroliga saunaworld och spa't på Holiday Club.

Ät god mat och njut av bland det vackraste vi har i Sverige- Jämtlandsfjällen, här representerat av Åre.

Visst- det finns träningshelger här o tok-holm också-men det är inget som kommer i närheten av den atmosfär det blir av att vara i fjällen!


Måste man vara ett träninsgfreak eller instruktör för att vara med? NÄ! Det roliga är att man kan vara med och testa saker man inte är bra på- jag välkomnar dig att stå bakom när jag ska dansa eller köra step- det går inge bra, men det är sjukt roligt! :).

Det finns dessutom ett mässområde på arenan där du kan ta del av erbjudanden, få en naprapat som besiktar dig och massa annat.


Jag håller ett pass som heter Fjällpuls som du kan hitta här på passbeskrivningarna. Det är ett väldigt basic pass. Ingen pulsklocka, ingen GPS. Det handlar bara om att njuta av att röra sig i natur- Åres natur. Uppåt. Nedåt. I det underlag som bjuds. Det är redan ganska många anmälda och jag kan komma behöva en "assistent". Säkerhet går först och i andra hand kommer att ingen blir lämnad ensam. Min största utmaning annars är att se till att alla får ett bra pass, vilket är lättare när folk är i samma sal.... Sist jag hade passet kom en lång fransman i kompressionsstrumpor och när alla flåsade av första syreskulden förklarade han, knappt andfådd,att han sprang mycket upp och ned i Alperna. Tjo hej sa jag och skickade honom framför mig.


Det jag älskar mest är iaf tidiga morgonen. Luften i Åre då är oslagbar. För länge sen åkte folk dit- som kallades "luftgäster" för att andas o bli friska. Tror stenhårt på det. Andas. Bra luft.

Jag ska dit. Massa roligt skönt folk ska dit. Ska du? :)

Ha en fin kväll. Nu kallar lite biståndsgranskning och till det serverar jag Dungen på Spotify och rött te. Laters.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar