Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

onsdag 23 mars 2011

Laddar inför helgen

God morgon i den strålande solen!



God morgon börjar klockan 5 tyckte Ebba och jag är så tacksam för min Iphone där jag har en mapp som heter "Ebbabus" som kommer till nytta just såna mornar. Ebba får trycka på knappar med djur på och det än nöffas, än bräks, än gnäggas och muas emedan hennes mor blundar hårt i kudden och försöker stänga ute ljudet och vila lite till. Ebba är dock ruttad i att väcka sin mamma och tänder och släcker läslampan samtidigt/pussar mamma på munnen flera gånger/ drar mamma i håret/ klappar uppmuntrande på kinden och säger "heeejjjj" i mitt öra och till sist sätter hon sig helt sonika på mig. Dags att gå upp alltså...


Jag är inte helt fit for fight. De hektiska veckorna tar ut sin rätt och jag kommer inte riktigt upp i marstempo utan känner mig mest sömnig hela tiden. Vad göra? Jo jag tar bort mitt intervallpass idag, för träningen ska:

Ge energi

Ge glädje

Kännas rolig

Längtas till

Kännas bra efteråt

Ge bättre hälsa

När jag inte är 100% då ger inte hårda intervaller något av ovanstående. Men att jogga lätt med glada människor- DET ger allt det där- och lite till! Intervallerna är främst för att bygga fart och det är inget akut behov. Jag behöver bygga uthållighet och det ska jag göra fredag och söndag.

Lördag- ska jag vila hela dagen. Jag ska sova så mycket det bara går och hoppas egosistiskt på riktigt ruskväder! Så jag kan ligga inne hela dagen och dega. Ebba ska hänga med sin pappa, farmor och mormor i helgen och jag ska hänga med mig själv, och kanske någon till.

222 och 22

...är siffrorna som rockar nu! 222 läsare hade min blogg igår. 22 personer,rekord(!!) är redan anmälda till mitt "Fjällpuls" pass på Workout Åre.

Det blir en Garmin 110!

Den är klart snyggast och jag kan ha den som vardagsklocka utan att det ser ut som jag provpelar för någon rymdserie med en stor dator runt armen!

...och ekonom som jag är- så måste balans ut- balanseras med likvider in! Så nu är mina inlines-storlek 39-41 (ja man snörar fast fötterna så sitter de där- inte lika kinkigt som vanliga skor) till salu. Salomon är märket och de är svarta med lite rött på- bild kommer. Tänkte lägga ut dem på blocket men gör det försök här först. Välbehållna och sköna och bär på minnen av några praktvurpor.

Ser fram emot yrande vårgrus och endorfinjakt i grupp ikväll!

Det är härligt ute nu- men våren är förrädisk- se till att dra på dig varmt efter du rört på dig utomhus eftersom kroppen är känslig för infektion just efter ett träningspass!

H A D E T B R A ! !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar