Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

tisdag 8 mars 2011

VAB och en knuff i rätt riktning

IBLAND HÄNDER DET!




Jag tror ju ibland som sagt på en högre makt, som jag tillkallar än ödmjukast än rätt förbannat när jag inte tycker att jag får gehör för mitt, slit, mitt planerande, mitt pusslande. Imorse var Ebba, efter en natt där man leddes att tro att hon skulle förgås av snor, helt plötsligt pigg glad och sjövild och jag var trött, trött och..tja trött! Men hostig och snorig var min lilla gosnos fortfarande. Satte på Pippi men se nehej det var roligare att störa mamma vid jobbdatorn!

Envis och med kort stubin båda två....och man bara känner att HJÄLP MIG någon. Man ger upp och får istället fokusera på att få någon sorts mat på bordet- som sen iallafall ratas, men jag tyckte det var gott- gjorde Korv Stroganoff för första gången- på wienerkorv med hög kötthalt och med morötter i.

Ebba tyckte att här kan man ju inte vara så hon sa "hejå" och skulle gå ut på äventyr. Med mössan på sned, en vante, och min väska. Som mamma prackat på mig för att jag tappar saker när jag bara har dem i jackfickan. (Min ajfån låg 15 minuter i en vattenpöl i helgen innan en snäll herre räddade den).

Sen somnar liten och man ställer sig att betrakta disken och tvätten och högen med jobb och solen skiner och jag vill bara ut i livet bort från tråket!Bort från sömnbristen och pusslandet.




Då får man ett mail! Som bara gör min dag! Gör min vecka, gör att våren ser så ljus ut och gör att jag får testa på det som jag haft i bakhuvudet men bara fattat att jag inte kan lyfta in i mitt liv just nu, utan att något annat faller bort. Jag pratar om löpträning. I grupp, med Running Sweden. Och inte bara det, för i bakhuvudet har lurat att- jag som varit instruktör i olika discipliner- skulle testa en löpcoachutbildning.



Mitt fantastiska jobb- PWC- har startat ett samarbete med Running Sweden inför Lidingöloppet. Och gensvaret har varit enormt. Vi får löpträning en gång i veckan, beroende på vilken distans vi satsar på och vilken nivå vi är på. Vi som anmält oss till avancerade gruppen, har nu blivit tillfrågade om vi kan tänka oss att vara lite assisterande löpcoacher till andra. Och som tack...o här kommer det..ramtatatam..så får vi :

1) Medlemsskap i Running Sweden Outdoor med upp till 6 löpträningspass i veckan och få byta om o duscha o basta på Planet Fitness (som händigt ligger på vägen hem för mig)

2) Personlig Träning med ledning av Lisa Blommé eller Rubin McRae som är fd landslagslöpare.


3) En introduktionsutbildning till löpcoachning så vi kan hjälpa till på passen!




HAJAR NI???Vad det betyder för en fattig morsa? Det är helt sjujäkla underbart- för nu får jag testa på att träna löpning mer seriöst, jag får testa att coacha och jag behöver inte betala- vilket är mitt aber nu när jag har det tungt ekonomiskt. Jag har ändå avsatt mån och ons kvällar till träning och detta torde bli onsdag och förhoppningsvis kan Ebbas farfar hjälpa mig då. Det här skulle betyda så mycket för mig.


Känslan att kunna få vara med på något som inte hör ihop med något annat än rörelseglädje och positiv utmaning är fantastisk! Jag vill så gärna ha något utöver jobbet och Ebba som gör att jag utvecklas men har inte vågat ta mig an något, utan knegar på själv så gott det går. Men det här ska jag unna mig! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar