Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

söndag 24 april 2011

Formtest 20 km

Hej! Nu skriver jag mest för mig själv: det här blir en dagboksanteckning över 24e april.

Vaknade 3 av Ebba. Som sen sov halvt på mig i 3 timmar. Trött som en gnu 6 på morgonen gick vi upp iaf o drog i mig stora koppar kaffe. Lämnade syster vid bussen i Kga och åkte tillbaka. Inte sugen alls på långpass imitt sega huvud men kroppen var på G. Sjukt att man är ledig o ändå inte KAN sova mer- att någon annan styr över väckning. Jag är morgonmänniska och går upp 6-7 alla dagar, varför wasta livet med att slumra? Men kl 0300 vill jag SOVA!!!


Satte iallafall iväg med Godmorgon Världen i P1 i öronen. Först långpasset med Garmin. Var så fokuserad på att stämma av om det var 8 km landsväg till man tar av på skogsväg så märkte inte riktigt tempot. Jag som sagt att jag inte kan springa fortare än 6 min/ km... Kände att backintervallerna o andra intervaller innan gett effekt.... Såhär såg det ut:

1 km. 5.20
5 km 26 min
10 km 53.3 min

Sen är det backigt! Men

15 km 1 Tim 22 min

20 km 1 Tim 51 min o då hade jag saktat ned för att skälla ut en hundägare i ca 4 minuter.

Vad tolkar jag ur detta? Jo att jag tränar rätt. Vilar rätt. Jag är på rätt väg vad gäller fart eftersom
jag snaggat av min kilometertid med 30 sekunder/ km. Och då med krafter kvar.
Var så inne i löpningen sista km så jag inte orkade byta låt... Kate Bush's Wuthering Hights ger en exotisk dimension till en tempoökning....
Men frågan är om det räcker till1.45 om 2 veckor på halvmaraton?

Ett sätt att öka farten är att minska barlasten. Jag är en stor tjej, med ' strong frame' som man säger på engelska. Men det är lättare att springa fort om man är lättare.
Det är så tråkigt att hålla igen men att försöka tappa lite onödigt kvällsgottis gör ingen skada. Vi får se om jag orkar ta itu med det.....:)

Lyckades somna med Ebba när hon sov middag. Så otroligt mysigt att ligga o snosa tillsammans i sängen och höra alla lantljud utanför.
Men sen var det bootcamp igen. Där emellan god mat, lax o potatis i olika former, ägg, broccoli, grönsaker, frukt o påsktårta men inget godis! :)

Imorgon bär det till Sthlm- det andra hemma! Skriver mer om temat " förbereda sig inför lopp" imorgon! Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar