Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

lördag 2 april 2011

Fortsätter springa för livet :)

Hej! Och god lördag! Jag har grymt ont i rumpan! Måste varit länge sen jag sprang backar...
*
Om du är ny som följare av min blogg så kanske du inte vet att jag har en insamling hos Unicef. Inför Vertex Fjällmaraton fick jag ihop över 8000 kronor. För varje längre lopp jag genomför så försöker jag skramla kr/ kilometer till Unicefs arbete för att skydda barn runtom i världen.
*
Vi har det så bra här i Norden, och det är så många som har det så fruktansvärt dåligt. 22 000 barn dör varje dag runtom i världen. Tänk för en stund hur hemskt det är. Många av dödsfallen skulle kunna undvikas med hygien och rent vatten. Detta jobbar Unicef med och som etablerad organisation under FN-s direktiv har de möjlighet att nå fram vid katastrofer.
*
Jag har valt att dedikera min satsning på TEC till deras arbete. Nu är det en vecka kvar. Jag ska springa 50 kilometer och jag vill samla in 100 kr per kilometer. Det lättaste är att du sms'ar "kämpa 123spring" till 72 900- då ger du 50 kronor från din teleräkning. Du kan även ge pengar på min hemsida hos Unicef. Inget går till mig- allt direkt till Unicef. Eller varför inte handla något i deras gåvoshop?
*

Det vore fantastiskt att få ihop 5000 kronor på en vecka och det enda du behöver göra är att skicka 1 eller varför inte 2 eller 3 sms! Och du- spread the word!


Ha en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar