Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

torsdag 14 april 2011

Vinna dagen

Såhär fint- o ännu finare- målar Ebbas farmor! :) (Hoppas det är ärftligt)


Jag ska röra mig varsamt över tangenterna nu för ibland är det så nära att känslolivet spiller in i den här bloggen. Lite får det göra det. Men det är en rörelseglädjeblogg- ingen personliga-känslor-blogg.

***

Men just nu är det så mycket känslor som spränger, spritter obehagligt ända ut i armarna. Kommunikation, människor emellan, är bland det svåraste som finns. Att tänka och rannsaka sig innan man talar, och sålla det som är känslor för stunden, och det man verkligen menar. Det är ännu svårare. Att se igenom en människas elaka ord, och se smärtan där bakom. Veta att det onda inte är riktat mot mig egentligen. Det krävs en otroligt självkänsla och trygghet.


Den har jag. Men ibland svajar det här glada energiknippet.


Meeeen det brukar gå över. Men vilken jäkla sk*ttorsdag det har varit. Nu kastar vi ut den.

***

Det rycker lite i mungipan åt Färjestands SM Guld. Det värmer i hjärtat åt M o S som är hemma och deras glädje. Det värmer i hela kroppen och själen att se Ebba sova bland sina gosedjur.


Och vet ni va? Det är fredag imorgon. Jag ska gosa med Ebba, äta stor frukost, jobba, springa med Rubin och gänget på jobbet, och sen ha en solig eftermiddag i stan, gärna nära vattnet.


Vad hände på LifeGene?



  • Jo jag ska börja träna lite mer vänsterben eftersom jag tydligen har ett halvt kilo mindre muskler på det benet.


  • Jag har väldigt lågt blodtryck 100/ 50- och är nog inte så bra som blodgivare men skam den som ger sig. Jag ska ge det ett försök- trots att vi bara fick ihop 3 av 8 rör idag till proverna på LifeGene. :). Det slutade rinna och jag höll på att svimma- inte läskigt men kroppen sa bara NEJ låt min röda soppa vara!


  • Vad mer- jo min tinnitus är kataaastroooof- jag hade väldigt svårt att klara hörseltestet- det där iiiiih-ljudet var ju precis som pipet som konstant rumstrerar i mina öron.


  • Jag hade 50 slag per minut i puls- trots 4 koppar kaffe och nålstick. Starkt hjärta- bra!


  • Jag har växt? 1 centimeter sen jag var gravid! Trefligt. 177 cm Annie nu.


  • Jag har 2 kilo till mitt sporadiska sommarmål som jag engagerar mig i 1-2a varje månad och sen släpper.

Testerna från övriga prover kommer om en vecka. Man får en egen privat sida där allt redovisas- så kan man hålla koll på det. Intressant.


De var väldigt trevliga och det var rent och fräscht- rekommenderar! Dessutom hjälper du forskningen framåt.


Nu ska jag gå in i böckernas värld. Vilken enkel lycka det är när tankarna bara måste vila. Springa- funkar också men inte så praktiskt just nu. Tar det imorgon.



Sov så gott!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar