Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

fredag 15 april 2011

Lunchlöpning och glass

Hej! Idag.är.det.vååååår! :) Vi hade lunchlöpning idag med Rubin McRae som är fd landslagslöpare från Nya Zeeland. Jag var mentalt väldigt taggad för detta. Rubin är förutom fruktansvärt kunnig, en otrolig instruktör som lyckas se alla och coacha på ett bra sätt. Omtänksam och trevlig därtill. Men mitt hjärtfel ville annat. Jag brukar nästan aldrig känna av det när jag tränar, oftare när jag gör vardagliga saker. Idag började det redan på uppvärmningen. Sen när vi körde backruscher med efterföljande utförslöpa så kändes det som hjärtat slog helt i otakt med mig och det var obehagligt. Tänkte att jag jobbar igenom det men det gjorde jag inte. Det värsta är att jag inte vill att folk ska veta. För det är inget farligt, och det är inget fel på mig. Men det var ofrånkomligt idag, alla såg att jag hade något problem. Säger man "hjärtfel" så blir folk oroliga. Så bli inte det, snälla. Det stör träningen JA men det är inget farligt. Ska dra i mig något salt och äta ordentligt. Flanera in mot stan. Äta glass. Gå in på Runners Store tror jag. Sitta vid vattnet och låtsas vara turist. :)
Stretch, dusch, vila imorgon. Kroppen får bestämma- fast den vill ju springa!



Hoppas ni får en fin solig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar