Följ med..

Mot Triathlon, Tuffa fjäll, solnedgångar och maxpuls!

lördag 9 april 2011

Nu kör vi! :)

Solen skiner- väderbeställningen har gått fram!


God morgon! :) Hoppas ni sovit gott. Jag har sovit som en stock- lite för få timmar men det är bara att släppa det nu. Vädermässigt ser det lovande ut- ingen vind vad jag kan se fast den kommer nog. Mitt personliga favoritlöparväder är lätt duggregn, mulet och 12 grader men detta är nog roligare för de fantastiska funktionärer som hjälper till.


Allt känns bra. Känner av justeringar i rygg från naprapatbehandlingen igår men vet att det inte kommer kännas...där iallafall sen! :) Ska stretcha och äta lite, min mage gillar inte mycket mat på morgonen och lite nerver gör att det blir stopp. Kaffe går bra!


Min vän Johanna skrev " Ha en toppendag". Det gillade jag, det är precis det synsättet man ska ha. Inte "Hoppas jag orkar". Utan "njut"! Tack. Jag tar med mig det ut i spåret.


Jag gör det här för att det är en utmaning, som jag kommer fixa för att jag förberett mig. (inte så mycket som jag tänkt och borde- men kan jag göra något åt det nu? Nä! Hjälper det att tänka på det? Nä!)


Jag gör det här för att det ger mig en positiv känsla. För att det gör mig glad, euforisk.


Jag springer för att jag kan, för att jag är frisk och stark. Utan nikab eller bhurka och i jäkligt tighta kläder!


Jag springer för att jag nu springer till något. Inte ifrån. Inte mot sjuka ideal eller jagad av prestige och press. Jag springer med glädje, mot nya utmaninger, över nya gränser.


Och nu drar jag till Täby :). Ni som följer mig på Facebook- statusuppdatering vid 43 km gränsen (samt att man där gör vågen när man springer längre än man gjort tidigare, säger MaratonMia) kommer.


Sen får ni storyn efteråt förstås! Ha en jättefin lördag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar